טיפים לכתיבה באתר הקליניקה שלכם

עודכן: 28 במאי 2022

״ברגע שהתחלתי לקרוא באתר שלך, ידעתי שאת המטפלת המדוייקת עבורי״. זה משפט שאתם רוצים לשמוע מהלקוח הבא שלכם. ללא כתיבה מעולה, האתר שלכם יכול להיות לכל היותר ״בסדר״. תפקידו של אתר טוב הוא להמיר לקוחות פוטנציאלים לפציינטים שלכם. האתר שלך זקוק לתוכן מצויין כדי לעשות את העבודה הזו.

זהו את כוחות העל שלכם!

אתם יכולים לשכור את שירותיו של כותב תוכן אבל זה יעלה לכם הון תועפות וגם אז תצטרכו להשקיע הרבה כדי להכשיר אותו. בכדי לבצע את העבודה כמו שצריך אני מאמינה שהאדם הנכון ביותר לכתוב על עצמך זה את/ה עצמך. הקול האותנטי שלכם כמטפלים הוא חשוב לאין ערוך והמטופלים שלכם רוצים להכיר אתכם כבר מהגלישה הראשונה באתר מטפטפת כאן בימים הקרובים כמה טיפים חשובים לכתיבה על המרחב הטיפולי שלכם:

1. **כבו את המחשב**

קחו מחברת, או מסמך וורד נקי. התחילו לכתוב כמו שאתם כותבים לחבר קרוב' ותארו את הקליניקה שלכם: • איזה מטפל הפציינט שלכם פוגש? • איך הפציינט מרגיש כשהוא נכנס לקליניקה בפעם הראשונה? • במה הוא מבחין בפעם הראשונה שהם רואים אותך? כתבו לפחות שני עמודים בכתיבה זורמת, בלי להפסיק, ואחר כך, עזבו את הנייר, לכו לעשות משהו אחר לגמרי, לא קשור בכלל . ההשהיה הזו היא חשובה כדי לראות דברים בעין רעננה. אחרי הפסקה משמעותית חזרו לטקסט. אם יש לכם אתר - כנסו לאתר שלכם - האם ישנה הלימה בין המילים שאתם כתבתם עכשיו לבין הטקסט באתר שלכם? אם אין לכם אתר - עברו על הטקסט שוב בעין רעננה.

2. זהו את כוחות העל שלכם

המשפטים הספורים* שאתם כותבים על עצמכם באתר שלכם – חשוב מאוד שיהיו מדוייקים וקולעים. מעלה כאן כמה שאלות שיעזרו לכם לזהות את הכוחות הייחודיים לכם: -כשאתם במיטבכם, מצטיינים ומבריקים, מרגישים שאתם באמת תורמים בנתינה שלכם לעולם - מה אתם עושים? - מה מייחד אתכם ממטפלים אחרים? - אנשים שאוהבים אתכם ומעריכים אתכם, מה הם אומרים עליכם ועל היחס שלכם למטופלים שלכם? -מה האני מאמין שלכם? במה אתם דוגלים? הדגישו את מה שמייחד אתכם – לא מה שעושה אתכם טובים יותר. *למה רק משפטים ספורים אתם שואלים? הרי זה האתר שלכם! אז רוב האתר צריך לעסוק במטופל בקשייו ובפתרונות שאנו מציעים לו 3 - מקום לכאב / מקום לתקווה

זהו את נקודת הכאב ותארו אותה במילותיו של המטופל. המטופל הפוטנציאלי שלכם ישאל את עצמו: האם המטפל הזה מבין בכלל עם מה אני מתמודד? תארו במה המטופל שלכם נאבק. השתמשו במילים שהמטופל היה בוחר בהן. ותרו על הז׳רגון המקצועי, זה לא לכאן. ברגע שאנחנו מתארים איך זה מרגיש בפועל, המטופל מבין שיש מקום להכיל את נקודת הכאב שלו ולוקח את הצעד הבא. לדוגמה, עינת סובלת מדיכאון אחרי לידה. באתר אחד היא קוראת שאחד מתחומי הטיפול בקליניקה זה ״דכאון אחרי לידה״. באתר השני ישנו תיאור של דכאון אחרי לידה, איך זה מרגיש, תסמינים, דרכי התמודדות וכו׳. עינת פונה למטפלת באתר השני, שבו היא יכולה להזדהות ולהרגיש שיש מקום לנקודת הכאב שלה. מקום לתקווה: הרבה מדברים על נקודת הכאב, אך נקודת התקווה היא לא פחות חשובה ומניעה את המטופל. למה המטופל שואף? מה נמצא בעבר השני של הגשר? מה קורה אחרי הטיפול? ֿ ואם נחזור לעינת, אנחנו לא מדברים רק על היעלמות הדכאון. אולי עינת מקווה לחזור ולהינות מהדברים הקטנים בחיים. אולי היא מקווה להיות יותר בשליטה. אולי היא מקווה למצוא מוטיבציה לסיים דברים שחשובים לה לעשות. חשבו על אנשים שעזרתם להםלהתגבר על הכאב ולעבור ״לצד השני״. כתבו על ההקלה שעבודתכם נתנה להם. חשוב: לעולם אל תבטיחו תוצאות! תארו רק מה שיכול ואפשר שיקרה